לטיול יצאנו...

יום א':

למעיינות העמקים

לנוסעים על כביש 6, יוצאים במחלף עירון ופונים ימינה לכיוון עפולה. בצומת מגידו פונים מערבה (שמאלה) לכיוון חיפה. כ200 מ' לאחר הצומת יש פניה שמאלה לשביל עפר שמצידו השמאלי של השביל יש שורת ברושים (אם לא ניתן לפנות שמאלה, המשיכו לנסוע על הכביש ובהזדמנות הראשונה פנו שמאלה ושובו לכיוון צומת מגידו). במזלג השבילים פונים ימינה וממשיכים עד לנחל קיני. טיול הלוך חזור על גדת הנחל (אין הרבה מים עכשיו) – ארוחת בוקר מתאימה פה- בתיאבון.

ניתן להמשיך בכביש לנחל השופט. בנחל יש את מעיין אמי ומעיין חשרת – מקום נחמד.

נשוב  לצומת מגידו וניסע לכיוון עפולה. לאחר 5 ק"מ על כביש הסרגל נפנה בצומת התענכים שמאלה. אנו קרובים לנחל חרוד. נחל משופע במעיינות לרגלי הגלבוע. אנו נוסעים ל"עין שוקק". מעיין מדהים ביופיו ובצלילות מימיו (מומלץ להגיע אליו בבוקר מוקדם, אמנם הוא לא כל כך מוכר אבל בכל זאת לא תמיד נהיה שם היחידים). הילדים ואתם תיהנו מאוד. ממשיכים בכביש עד צומת נבות. פונים ימינה. אנו נוסעים לכיוון נחל הקיבוצים. נכנסים לחניה של נחל הקיבוצים. חוצים את החניה ואחרי השירותים הכימיים יש שביל עפר המתאים לכל רכב. נוסעים בזהירות לאחר הסיבוב של השביל נראה באופק הקרוב (לצד שמאל שלנו) קבוצת עצים גבוהים, לשם פנינו מועדות. לאחר כ1.5 ק"מ, לפניכם אחד המעיינות היותר יפים בארץ. לא להתבלבל, המים נראים רדודים אך זה לא כך. עומק המים כ 150 ס"מ. בהנאה מרובה.

(- כל האזור עשיר במקורות מים, כך שאם עמוס במקום אחד , נסו את המקומות האחרים)

למי שרוצה קצת תרבות וציונות, בקרבת מקום בישוב תל יוסף יש מוזיאון ישן וטוב בשם "בית חיים שטרומן". מי הוא היה ומה עשה? את זה תגלו בעצמכם. ציונות וטבע במקום אחד במחיר שווה לכל נפש.

יום ב':

עין ג'ילבון:

בצומת גדות (ליד גשר בנות יעקב) פונים צפונה לכיוון חורשת טל. לאורך הכביש יש מספר גשרים העוברים מעל הירדן. מיד, לאחר הגשר הראשון- שנקרא "גשר הפקק"- פונים ימינה לשביל עפר, דרך מסומנת בסימון שבילים אדום. מחנים את הרכב מתחת אחד העצים, קדימה לדרך.

ההליכה בדרך חשופה לשמש במשך כ-20 דקות (לא לשכוח קרם הגנה). לאחר כ 5 דקות הליכה השביל פונה ימינה. ניתן לפנות שמאלה ומיד ימינה לנחל עצמו. במקום יש גשר אירי שאליו המים נשפכים, בזהירות לא להחליק.

נשוב לסימון שבילים האדום, משמאלנו נחל הג'ילבון שזורם מרמת הגולן לעמק החולה. לאחר כ 15 דקות, נגיע לשביל צר עם קצת בוץ ומים. נצעד בשביל עפ"י הסימון האדום. מימין ומשמאל גדר עם שיחי פטל. אם הפירות בצבע שחור, הם מוכנים לאכילה- זהירות מהקוצים. כעבור דקות בודדות מגיעים לטחנת קמח עתיקה שאמת המים שלה שבורה וזה נותן את היופי של המקום (כשתגיעו תבינו). אנו ממשיכים כלפי מעלה. בין סלעים גדולים ומים בכפות רגלינו נגיע כעבור מס' דקות נוספות לבריכת קצינים. המים נקיים וצלולים. לא עמוקה (גובה מתניים של ילד) – בעקבות אי ירידת הגשמים.

נשוב לרכב באותה הדרך.

לא רחוק משם נמצאת שמורת החולה. לבעלי מנוי "כרטיס מטמון" הכניסה חינם. בכל שעה יש אפשרות לכניסה ל"עופוריה". מיצג מולטימדיה מדהים ביופיו. מחיר הכניסה (למיצג) פחות מ20 שקלים לאדם. שווה כל רגע!!!!!!

יום ג':

מקורות הירדן:

נהר הירדן נוצר משלושה נחלי איתן שמתחברים ויוצרים לנו את הנהר היחיד בארץ.

דן+ חרמון(בניאס) +שניר(חצבאני) = נהר הירדן. כל אחר מהם הוא שמורת טבע בפני עצמה.

הכניסה לבעלי מנוי כרטיס מטמון היא חינם.

לשלושת השמורות ניתן להגיע מהצומת הצפונית של קרית 8 , צומת המצודות". נוסעים על כביש 99 השמורה הראשונה היא נחל שניר. אחריה נחל דן (לידו מוזיאון "בית אושיסקין") ובהמשך נחל חרמון.

למעוניינים במסלול אטרקציה רציני עם הילדים – סעו לבניאס התחתון- חורשת האקליפטוס.לפרטים ניתן לפנות אלי בשמחה.

קצת ציונות...

מוזיאון תל חי. מיצג יפה מאוד על הקמת תל חי והעומד בראשה יוסף טרומפלדור. מחיר כניסה 20 שקלים. כדאי להתקשר אליהם כדי להזמין מקום. הסיור מתחיל בכל שעה עגולה. שווה מאוד.

יום ד':

מים בגליל העליון

לא נשארו הרבה מקומות עם מים זורמים בגליל העליון, בגלל הגשם שלא ירד.

את ארוחת הבוקר כדאי לפתוח בחניון האלות. במרכז חניון זה נמצאת אלה ענקית, זקנה ומתחתיה מקום לעשרות אנשים. בצומת מצודת ישע / מצודת כח נוסעים מערבה, לאחר כ 250 מ' פונים שמאלה.

נחל עמוד עין יקים:

בצומת מירון נוסעים דרומה לכיוון המושב מירון. כעבור כ 3 ק"מ פונים ימינה לשמורת נחל עמוד.

( בעלי כרטיס מטמון – חינם)

מחנים את הרכב בחניה והולכים על שביל מסולע.

יורדים בהמון מדרגות לעין יקים.

לבעלי כח, כדאי להמשיך לתוך נחל עמוד. יש מים. נשוב לרכב בדרך בה באנו.

אגם חי יראון:

בישוב יראון, ליד הגבול עם לבנון, יש אגם מאוד יפה (בתשלום). בכניסה לישוב נוסעים עפ"י השילוט. במקום יש האכלת בע"ח המסתובבים בשטח כדוגמת: במבי, כבשים, תרנגולים ועוד. יש אפשרות לשייט בסירת פדלים (בתוספת תשלום) ולדייג.

אני מקוה שתשתמשו בהמלצות שלי (תספרו לי אח"כ איך היה). למעוניינים לעוד מסלולים והצעות אשמח לעזור.